Pressmeddelande TimeTrack 2.5 Hemsida

PRESSMEDDELANDE

Lund 1997-08-27

Till redaktionen

Ny version av TimeTrack

TimeTrack för Windows är ett svenskt program utvecklat för att förenkla ett företags hantering av kontakter, tidrapportering, försäljning, dokument samt möten och andra aktiviteter. AURUM AB introducerar nu version 2.5 av TimeTrack. De viktigaste nyheterna är:

En mängd förbättringar och funktionsutökningar har också gjorts, t ex:
TimeTrack är gjort för att ta vara på ett företags viktigaste tillgång och inkomstkälla - kunderna. Programmet är gjort för att underlätta och förenkla samarbetet inom företaget och är från början konstruerat för att köras i nätverk. TimeTrack vänder sig bl a till tjänsteföretag såsom konsulter, revisorer och advokater, men kan även användas inom avdelningar på större företag där behov av projekt- och tidredovisning finns. Programmet lämpar sig också för enskilda användare som vill bli effektivare. T ex är det enkelt att hitta telefonnummer och adresser, ta reda på när tidigare möten med en kund har ägt rum och återsöka gamla dokument såsom brev och offerter.

Tidredovisningen i TimeTrack är marknadens enklaste: ett klick på Arbeta-knappen startar registrering av tid, Pausa-knappen avslutar registreringen. Både fasta avgifter och debitering per timme kan hanteras liksom s k icke-debiterbar tid. Flera typer av tidrapporter kan skrivas ut, sorterade på kontakt, projekt, tjänst och datum. Tidrapporterna kan skrivas ut för den enskilda användaren eller för hela arbetsgruppen. De tidregistreringar som görs i TimeTrack utgör också underlag för fakturering. TimeTrack innehåller i sig själv både fakturering och kundreskontra men kan numera även kommunicera med ekonomisystemet XOR/Akelius Compact för fakturering där. På så sätt uppnås en direkt koppling till företagets redovisning.

Till nyheterna hör attestfunktionen som låter t ex projektansvarig granska medarbetarnas tidregistreringar före fakturering. Attestering kan göras i tre olika nivåer och för flera projekt samtidigt. En annan nyhet är a conto-faktureringen som möjliggör massfakturering av individuella förskottsbelopp per a conto-kund eller fakturering av samma belopp för alla a conto-kunder. Programmet lagrar fakturerat a conto-belopp inklusive tre olika momsbelopp som sedan avräknas vid faktureringen om så önskas.

Kontaktregistret har utökats med fler kontaktpersoner per kontakt samt möjligheten att ha fält vars namn användaren själv bestämmer (egendefinierade fält). Det finns kryssrutor (Ja/Nej) och textfält både per kontaktperson och per kontakt. Ett fritextfält med stor kapacitet har också tillkommit (historikfält). Kontaktregistret har också försetts med fält för e-post-adresser och web-adresser. Detta tillsammans med TimeTrack’s möjlighet att kommunicera med en extern web-läsare, gör det lätt att komma i kontakt med kunder, leverantörer och vänner.

Den nya sökfunktionen i kalendern gör det enkelt att hitta tidigare möten och andra aktiviteter. Som tidigare finns tillgång till egendefinierade gruppkalendrar som underlättar då man söker efter en gemensam ledig tid, möjlighet att boka in återkommande aktiviteter och möjlighet att filtrera aktiviteter och/eller tidregistreringar som ska visas i en kalender.

TimeTrack’s projekthantering innebär att ett projekt, precis som en kontakt, kan associeras med något, t ex ett utfört arbete. I TimeTrack’s projektekonomi visas denna information för alla medarbetare i grafisk form innehållande intäkter, kostnader och resultat. På så sätt fås en omedelbar överblick över ett projekts status. Exempel på information är verklig tid, debiterbar tid, fakturerat och ej fakturerat belopp, kostnader och resultat.

Samtidigt som TimeTrack räknar ut hur mycket pengar företaget kan debitera under en viss tidsrymd, kan programmet hålla reda på kostnaderna under denna tid. Kostnader kan knytas både till användaren (lön och övriga kostnader) samt till vilken typ av arbete som utförts (fast kostnad och kostnad per timme).

Övriga nyheter presenteras på vår web-sida: http://www.aurum.se. Där finns också en speciell pressavdelning med bl a skärmbilder från programmet.

Pris för en användare: 3.950 kronor exkl. moms
Ytterligare användare i nätverk: 1.600 kronor per användare exkl. moms
Leverantör: AURUM Scandinavia AB, Box 174, 221 00 Lund
För ytterligare upplysningar kontakta: Lars Brange, 046-14 90 90

ContLine
Copyright © 1997 AURUM Scandinavia AB. Senast uppdaterad 27 augusti 1997. Webmaster: webmaster@aurum.se